Net zoals ik mijn favoriete winkels, lunchrooms, theaters en cafés heb, heb jij ook vast een aantal hotspots waar je met veel plezier keer op keer weer naartoe gaat. Ik durf dan ook te wedden dat jij het niet erg vindt om daar wat verder voor te reizen. Natuurlijk geen wereldreis, maar je doet er wel meer moeite voor. Je had ook een tafel kunnen reserveren bij het restaurant op de hoek van jouw straat – waar het eten gewoon prima is.

Een groot deel van onze vrije tijd brengen we door bij onze favoriete bedrijven, maar waarom kiezen we die eigenlijk keer op keer? Dat kan komen doordat ze goede service bieden, jou als bezoeker herkennen, een wow-effect bij je hebben veroorzaakt of je een positieve herinnering hebben gegeven.

Wat ze in ieder geval allemaal gemeen hebben, is dat ze jou het gevoel geven dat je belangrijk bent!

Om die reden gun jij ze jouw bezoek en ben je bereid om wat verder te reizen! Deze bedrijven zijn door vrienden, kennissen of familie aanbevolen en eigenlijk doe jij nu precies hetzelfde: mond op mondreclame – jij bent enthousiast en beveelt deze bedrijven bij vele anderen aan. Dat is ook exact dé kracht van enthousiaste klanten: ze maken reclame voor jouw bedrijf. Ongeacht het soort bedrijf dat je hebt. Dit gebeurd vaak door fysieke interactie; mond op mondreclame.

Daarbij komt nog dat 80 tot 90% van alle aanbevelingen door enthousiaste klanten gedaan wordt. Het is dan ook niet vreemd dat veel bedrijven hun nieuwe klanten uit de aanbevelingen van hun bestaande klanten krijgen.

Kers op de taart: uit onderzoek blijkt zelfs dat de kans 3 tot 5 keer groter is dat een enthousiaste klant een herhaalaankoop doet, in vergelijking tot een klant die ‘gewoon tevreden’ is. Vergeet hierbij niet dat een tevreden klant nog lang geen trouwe klant is.

Ben jij eigenaar, marketeer of communicatiemedewerker bij een mkb bedrijf? Wil je weten hoe je jouw klanten loyaal maakt en zelfs tot een herhalingsaankoop over laat gaan? Dan help ik je graag! We zullen bespreken hoe jouw klanten mond op mondreclame gaan uitvoeren voor jouw bedrijf.

In een kennismakingsgesprek en sparsessie gaan we in op jouw huidige situatie. Je krijgt tips en advies, waardoor jouw klanten bij je terug zullen komen om die herhaalaankoop te doen.