Je droomt nachtenlang van voorspelbare omzetgroei en stijging in de bezettingsgraad. Alleen wordt die droom steeds verstoord door vragen als “waar te beginnen?”, “waar haal ik de tijd vandaan?” of simpelweg “hoe doe ik dat?!”. En dan hebben we het nog niet gehad over het aantal ondernemers die gewoon maar met de waan van de dag meegaan of zich laten leiden door wat bedrijven om hun heen doen.

Als marketing- en communicatieadviseur spreek ik wekelijks met ondernemers die tegen dit soort vraagstukken aanlopen. Die hun doel volledig links laten liggen en hier eens per jaar naar omkijken, zo ongeveer rond het eind van het jaar.

Dat betekent dat ze niet wekelijks met hun doelen bezig zijn en niet gericht aan de slag zijn met het optimaal bedienen van hun markt of het verkennen van nieuwe markten. Uit onderzoek blijkt dat bijna de helft van de mkb-ondernemers in Nederland vrijwel geen kansen aangrijpt op het gebied van online marketing. Dat jij als ondernemer struggelt met zulk soort kwesties is dus vrij normaal.

Terwijl je daar eigenlijk niet mee bezig hoeft te zijn. Het liefst zou jij de strijd met die ene concurrent voorgoed achter je laten. De tijd en energie die je daarmee wint, kan je steken in het maken van loyale klanten en medewerkers. Ik word dan ook onwijs gelukkig van het samen met ondernemers bewandelen van hun succesroute. Natuurlijk stippelen we die van tevoren eerst samen uit en die route is iedere keer anders, jouw bedrijf is immers uniek.

Welk traject past het beste bij jou?

8-weken traject voor zzp’ers tot aan mkb-bedrijven

Om tot een beresterke strategie te komen, is het allereerst belangrijk om inzichtelijk te krijgen waar jouw ideale klanten en medewerkers behoefte aan hebben. Die scherpe focus vormen we onder andere door diverse brainstorm-, klantreis- en coachsessies. Uiteraard kunnen we deze sessies ook op afstand organiseren, waarbij we digitaal sparren. Of je nu net start met jouw zzp onderneming of al jaren werkzaam bent en 40 man in dienst hebt, binnen deze acht weken is jouw aanvalsplan voor komend jaar klaar om de jacht mee te openen!

Marketeer op locatie

We eindigen het traject met een helder strategisch advies en een gedetailleerde planning vol wekelijkse to do’s. Die dragen natuurlijk allemaal bij aan de strategie. Werk jij liever niet in je eentje die jaarplanning af of ontbreekt het je simpelweg aan tijd, kennis of ervaring? Dan help ik je graag bij het uitvoeren van de to do’s. Natuurlijk wel alleen als we compleet dezelfde taal spreken en ik zeker weet dat wat we doen ook daadwerkelijk bijdraagt aan het creëren van de gewenste situatie. Een mooi bijkomend voordeel? Je bespaart een hoop geld doordat je niet meer met hagel hoeft te schieten, maar doelgericht op jouw doel af gaat.